Új élet? — A komfortzónán túl!

Újra itt a nyár, és igen, előbb-utóbb sokan szembesülnek az elrettentő valósággal, amit már a gondosan megválasztott fürdőruha sem tud eltakarni. Ilyenkor bár a legtöbben elgondolkodnak, mégis elenyésző azoknak a száma, akik végül el is szánják magukat a tényleges lépések megtételére.

Ha Te is elégedetlen vagy külsőddel, testeddel, akkor van egy remek hírem számodra: kemény munkával számodra sincs lehetetlen, és ezt saját tapasztalataim alapján 100%-osan ki merem jelenteni. Jómagam kamaszkorom óta vágyakoztam egy sportosabb, fittebb külsőre és persze az ezzel járó egészségesebb életmódra. Mégis álmaim hosszú várakozás után csak túl a harmincon váltak valósággá.

Hogy mi szükséges a sikeres életmódváltáshoz? Mai cikkemben a saját receptemet osztom meg Veled, 6 fő pontra építve. Használd egészséggel!


A SIKERES ÉLETMÓDVÁLTÁS FŐ ÖSSZETEVŐI:

1. BELSŐ MOTIVÁCIÓ: ez általában a legalapvetőbb tényező, amely a sikeres életmódváltásra ösztönöz. A változás igényének magadból fakadónak kell lennie, ne külső kényszer hatására következzen be! Hiába mondják a párod vagy a kollégáid, hogy ideje lenne elkezdened mozogni, ha Te nem szeretnél változtatni, ha nem állsz készen az új életre, akkor mit sem ér az összes jótanács.

2. A DÖNTÉS MEGHOZATALA: mint említettem, számomra hosszú éveken keresztül másodlagos fontosságú volt az egészségem, és csak reménykedtem egy energikusabb, teljesebb élet lehetőségében. Kellett és Nektek is kell egy esemény, ami végül kilendít bennünket a komfortzónánkból, és döntéshozatalra ösztönöz. Az én esetemben ez egy házilag elvégzett gyorsteszt volt, amely kimutatta, hogy legalább egy tucatnyi különböző élelmiszerre vagyok érzékeny. Amikor ezt megtudtam, akkor tudatosult bennem, hogy most már muszáj tennem valamit. És léptem, meghoztam a döntést, ahonnan már nem volt visszaút. Utólag végül a történet annyira szerencsésen végződött, hogy egy 3 évvel később laboratóriumban elvégzett vizsgálat alapján kiderült, semmilyen ételérzékenységem nincsen.

3. JÓL MEGFOGALMAZOTT, REÁLIS CÉLOK: ha azt mondod: "Szeretnék fogyni" vagy "Szeretném jobban érezni magamat", az mind nagyon szép és jó, de nem eléggé konkrét. Ugyanúgy ha előzetes sportmúlt nélkül 1 hónapon belül szeretnéd lefutni a maratont, irreális célt tűztél ki magad elé. A jól megfogalmazott célnak specifikusnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és határidőhöz kötöttnek kell lennie (ezt tükrözi az angol kezdőbetűkből kirakott SMART mozaikszó, amelyet a coaching-ban gyakran használunk). Egy jól megfogalmazott cél így néz ki: "6 hónap múlva 30 percen belül lefutok 5 km-t a Margitszigeten vagy augusztus 31-re heti 4x60 perc edzés segítségével leadok 5 kg-ot. Mennyivel könnyebb reális célokkal jól mérhető eredményeket elérni, nem igaz?

4. ANYAGI HÁTTÉR: bármennyire szeretnénk is ugyan felette szemet hunyni, beszélnünk kell erről a tényezőről is. Ahhoz, hogy eredményeket érj el, valamilyen szinten muszáj az életmódváltásodba anyagilag is befektetned. Mindenkinek saját magának kell megtalálnia a pénztárcájához leginkább illő megoldást: vásárolhatsz edzőtermi bérletet, DVD-ket, amelyekre otthon tornázol vagy szakkönyveket, amelyekből tippeket kaphatsz. De még ha a talán legolcsóbb opciót, a futást is választod, szükséged lesz egy pár kényelmes, minőségi edzőcipőre.

5. MENTOR, TÁMOGATÓ SEGÍTSÉGE: bár az életmódváltásra vonatkozó döntésnek alapvetően belülről kell fakadnia, sokkal nagyobb a siker esélye, ha nem egyedül, hanem csapatban vágsz neki a változásnak. Mindenkinél lesznek olyan pillanatok, amikor a motivációja alábbhagy, és ilyenkor jó, ha valaki van mellette, aki átsegíti a nehéz időszakokon. Lehet ez egy tapasztalt személyi edző, health coach, de akár a legjobb barátod vagy testvéred is, aki 'fogja a kezedet' és arra biztat, hogy ilyenkor se add fel. Nem titok, én is szakmai segítséget kértem a kezdetekkor, és annyira sikeres volt az együttműködés, hogy segítőmmel mára jóbarátok is lettünk. Ha ő nincs, lehet, hogy soha nem jutott volna például az eszembe, hogy félmaratont fussak, és ezért rendkívül hálás vagyok neki.

6. KITARTÁS: ezt a tényezőt hagytam utoljára, bár fontossága annál nagyobb. Az életmódváltás elején biztos, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor elgyengülsz, és legszívesebben hagynád az egészet a fenébe. Lehet, hogy időközben munkahelyet váltasz vagy lesz egy új párod, aki hallani sem akar az edzésről. Ilyenkor is lebegjen azonban a cél előtted: a saját egészséged, a vágyott test, az ezáltal elérhető teljesebb, boldogabb élet. Nem mindig lesz könnyű, de biztosíthatlak: a végén megéri.


Jól megjegyezted a siker receptjét? Ugye nem is annyira lehetetlen, ami első nekifutásra talán annak tűnik? Vágj bele Te is még ma! Health coach-ként szívesen támogatlak életmódváltási céljaid elérésében. Ha az első 3 jelentkező között vagy, aki megkeres ilyen jellegű kérésével, most akciós, 10.000 Ft/60 perc-es áron juthatsz hozzá segítő támogatásomhoz! Csak hívj 06302781905 vagy írj: info@karolyvizdakcoach.hu! Miben segíthetek?


Vizdák Károly

business és life coach

www.karolyvizdakcoach.hu

#karolyvizdakcoach #lifecoach #healthcoach #lifestylechange #beyondthecomfortzone #successrecipe #completelife