Talpra magyar, mozgasd magad!

Naptári hónaptól függetlenül az elhízás problémája világméretű jelenség, amely hatalmas tömegeket érint, legyen szó a Föld bármelyik régiójáról. Magyarország sem kivétel. Az OECD 2019-es jelentése alapján Európában a legelhízottabb, világszerte pedig az USA, Mexikó, Chile és Új-Zéland után az 5. legtúlsúlyosabb nemzet vagyunk. És a jelentős súlyfelesleg csak a kezdet. A végső negatív következmények között ott találjuk a szív- és érrendszeri betegségeket, anyagcserezavarokat és a rák különböző fajtáit. Pedig kutatások kimutatták, hogy már heti 150 percnyi közepes intenzitású mozgással is sok-sok tragédiát megelőzhetnénk. Hogy mit is tehetsz azért, hogy Te is hosszú távon egészséges maradj? Mára néhány egyszerű tippet hoztam el Neked, amelyeket Te is könnyen beilleszthetsz a mindennapjaidba.


Itthon is egyre többen igyekeznek tudatosan odafigyelni arra, hogy a mozgás életük szerves része legyen. De a megoldás nem ennyire egyszerű. Az alapvető probléma az, hogy a modern technológiai vívmányoknak köszönhetően egyre inkább elkényelmesedünk, felpörgetett életvitelünknek köszönhetően csökken a testedzésre fordítható idő, és egyre hatalmasabb teret követel magának az ülő életmód. Mi a legegyszerűbb tanács, amit életmódváltás coach-ként Neked is adhatok? Ülj kevesebbet és mozogj többet! És hogy konkrétan hogyan is tudod ezt a gyakorlatban megvalósítani? Íme 10 pontban a legfontosabb tippek:


  • Ha nem laksz messze a munkahelyedtől, reggel csak sétálj át, és felejtsd el az autót vagy tömegközlekedést! Ezzel nem csak az egészségednek, de a bolygónak is jót fogsz tenni.
  • Ha esetleg nem is tudsz gyalogosan munkába menni, reggel felkelés után még akkor is körbejárhatod a lakóhelyed környékét. Garantáltan fel fogsz tőle frissülni, és energikusabban kezded majd a napot.
  • Az ebédidőd fél óráját az étkezés mellett töltsd sétával!
  • A munkahelyi megbeszéléseidet ne az asztal mellé szervezd, járjatok egyet egyeztetés közben!
  • Telefonálás közben nyugodtan állj fel! A legsikeresebb telefonos értékesítőknél bevett gyakorlat, hogy az ügyfelekkel való tárgyalás közben végig állnak.
  • Munka közben használj állítható magasságú íróasztalt! Ha ülés helyett állva töltöd a napod nagy részét, máris tettél valamit az egészségedért.
  • Hazaérkezés után sétálj 20 percet, mielőtt belevetnéd magadat az otthoni teendőkbe!
  • Sétálj partnereddel, gyermekeiddel, és beszéljétek át, mi történt Veletek napközben!
  • Ha leparkolsz autóddal, állj meg a lehető legmesszebb az úticélod bejáratától. Így rá leszel kényszerítve, hogy a köztes utat gyalog tedd meg!
  • Ahol csak teheted, kerüld a mozgólépcsőket, lifteket és inkább használd a lépcsőt! Lehet, hogy a váltás fájdalmas lesz, de a szervezeted nagyon hálás lesz érte.


Ugye, hogy nem is olyan nehéz ezeket a jótanácsokat betartani? Ha hetente csak 1-et beiktatsz a napirendedbe, két és fél hónap múlva már búcsút is mondtál rossz szokásaid jelentős részének. És lehet, hogy ezek után még könnyebben ráveszed magadat arra, hogy intenzívebb mozgásformákat is kipróbálj. Soha nem késő. Ha úgy érzed, további tippekkel segítségedre lehetek, keress meg, és induljunk el együtt egy egészségesebb élet felé!


Baráti üdvözlettel:

Vizdák Károly

életmódváltás, business & life coach

motivációs tanácsadó

www.karolyvizdakcoach.hu

#karolyvizdakcoach #életmódváltáscoach #lifecoach #businesscoach #egészség #10tipp #elhízás #ülőéletmód #sétáljinkább #veszélyek #megoldás #fitlife