Minden, amit a reggeliről tudnod kell

Ha életmódot szeretnél váltani, akkor az elegendő mozgás mellett oda kell figyelned a megfelelő étkezésre is. És bizony rögtön már az nem mindegy, hogy mivel kezded a napodat, hiszen a következő 12-15 óra sikere nagy mértékben azon múlik majd, hogyan indítottál. 15+1 pontban összeszedtem Neked, miért is kulcsfontosságú a helyes reggelizés mindannyiónk számára. Ugye Velem tartasz ma is?


1. Az 1800-as évek közepéig/végéig a reggeli, mint főétkezés nem létezett. Az emberek többsége egyszerűen bekapott némi rágcsálnivalót, a napkezdésnek nem túlságosan nagy jelentőséget tulajdonítva. Ma viszont már szerencsére a háztartások nagy többségében elképzelhetetlen a reggeli nélküli ébredés.

2. Ha jól választod meg a reggelidet, egész nap egészségesebben fogsz étkezni. Ha már a reggeli során elfogyasztod a napi gyümölcs-, zöldség vagy tejadagod egy részét, megalapozod az azt követő órák sikerét is. És mivel megszűnik az éhségérzeted, kevesebbet fogsz nassolni később a nap folyamán.

3. Ha reggelizel, úgy általában egészségesebb lesz az életed.

4. A reggeli egyensúlyba hozza a vércukorszintedet.

5. Megnövekedik az energiaszinted.

6. A reggeli serkenti az agyműködésedet. A stabil vércukorszint révén könnyebb lesz fókuszálnod és az információkat befogadnod.

7. Kutatások bizonyítják, hogy azoknak, akik kihagyják a reggelit,általában magasabb a testtömegindexük, azaz hajlamosabbak a túlsúlyra.

8. Szintén az ő körükben magasabb az elhízással kapcsolatos betegségek (2 típusú cukorbetegség, szívkoszorúér-betegség) előfordulása.

9. Ha nem reggelizel, várhatóan picivel többet ebédelsz majd, ez azonban nem pótolhatja a reggelinél kieső kalóriákat.

10. Ha rendesen reggelizel, beindul az anyagcseréd, így könnyebben égetsz majd energiát a nap későbbi óráiban is.

11. Egy 2012-es kutatás szerint ha a reggelihez némi desszertet is fogyasztasz, a fogyókúra során könnyebben adod majd le a pluszkilókat.

12. Napindító étkezésünk legfontosabb elemei a rostok és a fehérjék.

13. A jól összeállított reggelivel a felnőttek általában napi energiaszükségletük 20-35%-át képesek fedezni.

14. Ha reggel edzel, tanácsos 1-4 órával korábban megreggelizned, hogy az étkezés ne legyen káros hatása az edzésprogramra.

15. A legnépszerűbb reggelihez fogyasztott gyümölcs a banán: világszerte évente több mint 100 milliárdot fogyasztanak belőle, ennek pedig kb. 50%-át reggel.

+1 Érdekesség: A világ legdrágább reggelijét a West End Breakfast at Tiffany's című színházi darabjának színpadra tűzésekor fogyaszthatták el az érdeklődők. 37 ezer dollárért kóstolhatták meg az arannyal locsolt croissant-ból, ribizlilekvárból, kávéból, pezsgőből és speciális koktélból összeállított menüsort.


Készen állsz arra, hogy megreformáld az étkezésedet? Holnap az első nap, hogy Te is tudatosan állítsd össze egészséges reggelidet! Ugye élsz a lehetőséggel?


Baráti üdvözlettel:

Vizdák Károly

életmódváltás, business & life coach

motivációs tanácsadó

www.karolyvizdakcoach.hu

#karolyvizdakcoach #életmódváltáscoach #lifecoach #businesscoach #reggeli #egészség #16pont #étkezés #fitlife #étrend #életmódváltás