Eddz vidáman - avagy miért éri meg boldognak lenni testmozgás közben?

Te boldog vagy, amikor végre mozoghatsz? Vagy éppen a negativitás leküzdése miatt kezdesz sportolni? Esetleg általában nehezedre esik belevágni az edzésbe, mert a hétköznapi problémák felőrölnek? Bárhogyan is legyen, ha már belefogtál, ne arra törekedj, hogy keményen eddz - inkább figyelj oda, hogy sportolás közben megőrizd boldogságodat! Vajon milyen kapcsolat van a testmozgás és a pozitivitás között? Mai blogcikkemben erről olvashatsz.


Bár a tudósok még nem mondták ki egyértelműen, hogy ok-okozati összefüggés van a boldogság és az egészség között, egyre több kutatás mutat rá a lelki és a testi egészség közötti kapcsolatra. Miért jó, ha boldog vagy? Többek között erősebb lesz az immunrendszered, elkerülnek a krónikus betegségek, kevésbé valószínű, hogy cukor- vagy szívproblémáid lesznek vagy halálos balesetben veszted életedet, és hosszabb élettartamra számíthatsz. Bár életmódváltás coachként nekem sincsen általános receptem a boldogságodra, ha a közös munka eredményes, nyitott gondolkodásod és tiszta szíved segítségével a végén mégis beköszönthet életedbe a pozitivitás és harmónia.

Sok-sok kutatás bizonyítja a testmozgás és a mentális egészség közötti kapcsolatot. A pozitív pszichológia szakemberei szerint a boldogság hosszabb, jobb minőségű élethez vezet. Azaz fittebb, egészségesebb leszel, minőségibb ételeket fogyasztasz és népszerűbbé válsz. Ez a folyamat nem más, mint a boldogság felfelé kúszó spirálja, vagyis a pozitív érzelmek hatására még több pozitív dolog köszönt életedbe, azaz általánosságban boldogabb leszel és minőségibb perceket élsz meg.

A BOLDOGABB EMBEREK AKTÍVABBAK

A Harvard Egyetem 11 évig tartó kutatássorozata bebizonyította, hogy minél kiegyensúlyozottabb vagy lelkileg, annál többet fogsz mozogni és annál kitartóbb leszel a sportban. Sin, Moskowitz és Whooley pedig 2015-ben rámutattak, hogy minél inkább rendben van a lelked, annál jobban alszol, kevesebbet fogsz dohányozni és kevésbé szorulsz gyógyszerekre.

HA VALAMI ÖRÖMET OKOZ, AKKOR FIZIKAILAG IS AKTÍVABB LESZEL ÁLTALA

Peterson és társai 2012-ben szívműtéten átesett betegek körében azt találták, hogy akik több szakemberi segítséget kaptak és többször emlékeztették őket az élet szépségére, 1,7-szer nagyobb valószínűséggel érték el sportcéljaikat.

MINÉL TÖBBET MOZOGSZ, ANNÁL BOLDOGABB LESZEL?

A mozgás szerepe kulcsfontosságú a szorongás és a depresszió leküzdésében. Nem mindegy azonban, milyen jellegű a mozgás. Ha szabadidős tevékenységhez kapcsolódik, nagy eséllyel pozitív hatással lesz lelki egészségedre, ha viszont munkához kötődik, nem feltétlenül.

A bizonyítékok alapján a boldogságot növelő tevékenységek segítenek, hogy többet mozogj és összességében pozitív hatással vannak egészségedre. De vajon mi az, ami leginkább befolyásolja, hogy boldog leszel-e?

1. A GENETIKÁD: mégpedig a legnagyobb mértékben, vagyis 50%-ban. Ha vidám, lelkes, hálás, reményteli, optimista és jó humorú vagy, azt valószínűleg leginkább génjeidnek köszönheted.

2. ÉLETKÖRÜLMÉNYEID: ezek csak 10%-ban járulnak hozzá boldogságodhoz. Közéjük tartoznak életed eseményei, családi állapotod és anyagi jóléted.

3. ERŐFESZÍTÉSEID: ők adják a maradék 40%-ot. Mit csinálsz? Mit gondolsz? Milyen céljaid vannak?

Te boldognak érzed magadat? Milyen tippjeid vannak még, hogy jobb kedvre derítsd önmagadat vagy társaidat? Ha van kedved, írd meg őket nekem - örömmel fogadom bármilyen javaslatodat!


Baráti üdvözlettel:

Vizdák Károly

életmódváltás, business & life coach

motivációs tanácsadó

www.karolyvizdakcoach.hu

#karolyvizdakcoach #életmódváltáscoach #boldogság #pozitivitás #edzés #aktivitás #légyboldog